Spørsmål og svar

Levering og forsendelse

Hvor raskt blir bestillingen min levert?

Vi sender din bestilling innen 24 timer etter, at vi har mottat og registrert den i vårt system. Betaler du med kredittkort eller PayPal, må betalingen bekreftes og fullføres av de, før vi kan sende bestillingen.

 

1
Hvordan kan jeg spore min bestilling?

Når din bestilling er bekreftet og utsendt, vil du motta en e-post med sporingsnummeret ditt. Med sporingsnummeret kan du følge bestillingen din på speditørens nettside under sporing.

Har du spørsmål, er du velkommen til å ta kontakt med oss på epost: info@gusti-laer.no

1
Når leveres bestillingen min?

Når din bestilling er bekreftet og fullført, samt at innbetalingen er mottat, kan du forvente at pakken vil bli forsøkt levert til den oppgitte adressen innen 5-7 virkedager. Bestillinger med gravering tar 1-2 dager ekstra.

1
Kan jeg velge hvilken som helst adresse for levering?
1
Hva skjer, dersom jeg har angitt feil leveringsadresse?

Det er deg, som kunde, som er ansvarlig for riktig registrering av adresse ved bestillingen. Sjekk derfor adressen din en ekstra gang før du fullfører bestillingen.

Hvis det oppstår en feil og bestillingen din ikke kan leveres, vil den bli sent tilbake til Gusti Leder GmbH, hvor du vil få muligheten til å få bestillingen refundert. Vær oppmerksom på at dette ikke er mulig ved inngraverte produkter, ei heller er det mulig at vi sender bestillingen ut på nytt. Ønsker du fortsatt bestillingen, ber vi deg vennligst om å utføre den på nytt. Ved ny sending av bestillingen dekkes de ekstra fraktkostnadene av deg (kunden).

1

Betalingsmetoder

Hvilke betalingsalternativer finnes det på Gusti Lær sin nettside?

På Gusti Lær sin norske nettside er det mulig å fullføre bestillingen med følgende betalingsalternativer:

• PayPal
• Kreditkort

1
Hvordan betaler jeg med PayPal?

Du kan enkelt og raskt betale med PayPal. Når du har fullført bestillingen, blir du omdirigert til PayPal. Du må ha opprettet en PayPal-konto på forhånd. PayPal betalingsløsning er kjent for sin høye sikkerhet.

1
Hvordan betaler jeg med kredittkort

På Gusti Lær sin nettside kan du betale med alle slags kredittkort. Betalingen utføres og krypteres via SSL og er dermed en enkel og sikker måte å betale på.

Vær oppmerksom på at når bestillingen er fullført, vil beløpet først bli reservert på din bankkonto. Dette skyldes, at betalingen må være fullført, før bestillingen kan bekreftes og utsendes. Derfor kan du også oppleve at beløpet på bestillingen vil bli reservert på kontoen før du har mottatt en bekreftelse på e-post. Hvis du opplever problemer med bestillingen din, kan du kontakte oss her: info@gusti-laer.no

1

Retur / Bytte / Reklamasjon

Når må jeg utføre returen?

Du har 30 dagers angrerett fra du mottar bestillingen din fra Gusti Lær. Ønsker du å utøve angreretten din, kan du kontakte vår kundeservice på info@gusti-laer.no og kunngjøre forespørselen din om retur. Dermed kan vi starte returprosedyren for bestillingen din.

Vær oppmerksom på at vi kun tar imot ubrukte og uskadede gjenstander. Varer, som er blitt inngravert og dermed personliggjort, tar vi heller ikke i retur.

1
Hvordan returnerer et produkt?

Vennligst ta kontakt med vår kundeservice på info@gusti-laer.no om du ønsker å returnere en vare. Dermed kan vi starte returprosedyren for bestillingen din og veilede deg, om hvordan du får en returetikett for din pakke. Vi anbefaler, at du noterer deg sporingsnummeret fra returetiketten og oppbevarer kvitteringen fra postkontoret. Vennligst ikke send en pakke i retur uten å ha kontaktet oss først og utelukkende via returetikett.

Har du bestilt noe på Amazon, ber vi deg vennligst om å skjekke deres nettside for mer informasjon angående retur av varer.

Inngraverte varer kan ikke returneres.

Vær oppmerksom på at fraktkostnadene for returen ikke kompenseres og dermed trekkes fra refusjonen av bestillingen.

1
Hvordan dekkes kostnadene ved retur?
1
Hvor lang tid er det på garantien?

Du har 2 års garanti på produktene du mottar fra Gusti Lær. I de tilfeller, der du må utøve din reklamasjonsrett, ber vi deg om å sende dokumentasjon (f.eks. i form av bilder og en beskrivelse av reklamasjonen) til vår kundeservice via e-post: info@gusti-laer.no. I de fleste tilfeller vil produktet deretter bli sendt til vårt reparasjonsverksted. Du kan forvente en reparasjonstid på 20-25 dager.

Vær oppmerksom på at klageretten ikke gjelder for skader forårsaket av slitasje eller dårlig vedlikehold.

1
Hva gjør jeg om produktet har skader?

Se også ‘Om din reklamasjonsrett’. Skulle det vise seg at produktet har skader, som ikke skyldes slitasje eller dårlig vedlikehold, kan det oftes bli sendt til vårt reparasjonsverksted. Vennligst kontakt vår kundeservice på info@gusti-laer.no for å sende dokumentasjon på skadene og få en avgjørelse om saken. Blir ditt produkt sendt til vårt reparasjonsverksted, kan du forvente at det tar opptil 20-25 dager før reparasjonen utføres.

1
Kan jeg utføre et bytte mellom produkter?

Det er dessverre ikke mulig for oss å foreta en ombytting. Det betyr selvfølgelig ikke, at du ikke kan ombestemme deg, for eksempel i forhold til fargen på produktet. Prosedyren vil i stedet fungere akkurat som ved en retur. Du sender produktet til oss, og vi vil deretter refundere beløpet på bestillingen (med unntak av fraktkostnadene). Vennligst informer oss først om returen på info@gusti-laer.no

Du bestiller det "riktige" produktet på ny i vår nettbutikk.

Det er dessverre ikke mulig for oss å beregne forskjellen mellom to bestillinger.

Vi anbefaler, for at prosessen går så raskt som mulig, at du allerede bestiller det "riktige" produktet fra det tidspunktet du sender inn forespørselen om retur. På den måten kan du få ditt nye Gusti-produkt i hendene litt raskere. Vær oppmerksom på at det kan ta opptil 14 dager, før det refunderte beløpet er på kontoen din, fra vi har mottatt varen på lageret vårt.

1

Spesiallaging / Graverings-Artikkel

Kan jeg bestille inngraverte vesker og tilbehør fra Gusti Lær?

På en del av Gustis produkter, kan du bestille en inngravering etter eget valg. Hvis det er mulig, vil det på høyre side være en link til inngravering. Vær oppmerksom på, at denne tjenesten koster noe ekstra, som fremgår på vår nettside. På samme måte kan du også forvente en utvidet leveringstid på 1-2 dager.

Vær oppmerksom på at slike personlige produkter er ekskludert fra angreretten.

1
Kan jeg returnere inngraverte produkter?

Har du foretatt en inngravering på ditt produkt, ønsker vi å gjøre deg oppmerksom på at disse ikke kan returneres som følge av angreretten. Dette er fordi produktet er laget i henhold til dine individuelle ønsker.

1

Pleie

Hvordan pleier jeg mitt produkt fra Gusti Lær Nature?

Ditt produkt fra Gusti Lær Nature kan først og fremst behandles med en impregneringsspray. Du kan også bruke bivoks eller solsikkeolje som påføres med en svamp, den er lett tilgjengelig og billig. Vær oppmerksom på at disse middler vil gjøre læret noe mørkere. Forsikre deg om at produktet påføres jevnt og forsiktig. Ikke gni for hardt. Jo mer olje, jo mørkere blir vesken, så sørg for at du gjør påfører oljen jevnt. Et godt råd er å først teste på et skjult sted på produktet.

Mitt produkt har fordypninger / riper i læret - hvorfor?

Vi bruker frittgående geiteskinn i våre produkter fra nature-linjen. Dette betyr at læret kan ha påført seg små riper, for eksempel fra trær og busker i området der geitene streifet. Det er rett og slett et autentisk tegn på hvor naturlig produktene våre er.

Hvorfor ser produktet mitt annerledes ut enn det gjorde på nettsiden?

Vi samarbeider med ulike produsenter og små familiedrevne bedrifter. Dette kan føre til små variasjoner i farge, tone, søm eller fôr. Våre produkter er alle produsert for hånd, og hvert produkt er derfor unikt. I produktbeskrivelsene for våre ‘nature’ produkter, påpeker vi at små variasjoner i produktets utseende kan forekomme. Fargetonen kan være litt forskjellig fra avbildet, ved at de er vegetabilsk garvet i henhold til tradisjonell metode. Våre ‘nature’ produkter er plantlig farget med safran, indigo og valmue. Til slutt blir ‘nature’ produktene smurt med vegetabilske oljer. Vi benytter oss ikke av krom eller andre giftstoffer, verken ved garving eller farging av våre ‘nature’ produkter. Denne tradisjonelle vegetabilske garve- og fargemetode gir produktene våre sitt unike vintage utseende.

1
Hvordan pleier jeg mitt produkt fra Gusti Lær Studio?

Vi anbefaler at du impregnerer lærproduktet så snart du får det.

I tillegg kan du behandle ditt Gusti Lær Studio produkt med et pleieprodukt, slik at det varer i mange, mange år. For å kunne pleie vesken fra Gusti Lær Studio optimalt, må du være oppmerksom på hvilken type lær vesken din er laget av. Enten det er semsket skinn, mykt eller hardt skinn, er det et pleieprodukt som passer til den spesifikke lærtypen. Disse produktene kan hjelpe deg med å holde skinnet mykt og medgjørlig i opptil 50 år. Pleieproduktene finnes i de fleste store supermarkeder eller skobutikker.

Hvorfor ser produktet mitt annerledes ut enn det gjorde på nettsiden?

Våre produkter fra Gusti Lær Studio bør ikke avvike særlig fra bildet på nettsiden. Hvis det leverte produktet skiller seg vesentlig fra bildet på nettsiden, vil vi gjerne høre fra deg via e-post: info@gusti-laer.no

Hvordan kan jeg beskytte produktet mitt mot regn?

Regn har vanligvis ingen negativ effekt på våre lærprodukter. Likevel anbefaler vi at du beskytter skinnproduktet mot for mye regnbyger eller annen fuktighet.

1
Hvorfor lukter vesken min, og hvordan blir jeg kvitt lukten?

Produktene fra vår nature-linje, er alle garvet og farget med plantebaserte rettsmidler, som kan ha en litt spesiell lukt. Lukten vil som regel forsvinne etter ca 14 dager med regelmessig bruk av produktet.

Du kan prøve å smøre bivoks på vesken, som også har vist seg å ha en effekt på lukten. Du vil vanligvis oppdage at skinnet blir noe mørkere.

Å bruke vesken, er den absolutt beste løsningen for å få lukten til å forsvinne. Du kan imidlertid også prøve å legge en liten duftpose ned i vesken. Dette vil gi en umiddelbar, om ikke vedvarende, effekt.

Hvis lukten blir for mye, eller hvis du har spørsmål i forhold til behandlingen av ditt Gusti Lær produkt, kan du gjerne skrive til info@gusti-laer.no

1
Hvorfor har læret hvite merker?

I sjeldne tilfeller kan du oppleve, at det er hvite flekker eller merker på læret på produkter fra vår nature-linje. Dette er talg (Ghee) som brukes i den vegetabilske produksjonen, og det kan heldigvis fjernes på en enkel måte. Vi anbefaler, at du sakte varmer opp læret, for eksempel med en hårføner, hvorpå talg kan tørkes forsiktig av med en ren, tørr klut.

1

Tilbakebetaling / Retur

Hvordan blir jeg refundert etter en retur?

Refunderingen vil skje innen 14 dager etter at vårt lager har mottat din retur.

Har det tatt mer enn 14 dager og du kan dokumentere at du har returnert produktet, for eksempel ved å sende oss sporingsnummeret til pakken (vi anbefaler deg, at du noterer deg dette sporingsnummeret ved hver retur), kan vi muligvis refundere deg, før vi har mottatt produktet på vårt lager.

Vær oppmerksom på at vi KUN vil refundere produktet / produktbeløpet og dermed IKKE fraktkostnadene, som kan ha blitt pådratt i forbindelse med returen. Disse trekkes fra refunderingen.

Refunderingen vil skje på samme betalingskort / med samme betalingsløsning som ble brukt ved bestilling.

1
Kan jeg få rabatt hvis jeg er en forhandler?

Dessverre så er dette ikke mulig, da vi kun selger våre produkter direkte til våre kunder og ikke gjennom tredjeparter.

1

Reduserte artikkelpriser

Hva er salgsvarer?

Dette er nye artikler med små produksjonsfeil. Feilen beskrives i tilbudet. Varevideoer er inkludert ved alle spesialtilbud. Her vil produksjonsfeilen bli nøyaktig beskrevet.

Vær oppmerksom på at salgsvarer ikke kan returneres. Vi tilbyr ei heller reparasjoner av disse produktene.

1
Har du ikke funnet svaret?
Bruk kontaktskjemaet vårt for å stille dine spørsmål til kontaktskjemaet