Spørsmål og svar
Retur / Bytte / Reklamasjon
Når kan jeg returnere et produkt?
Kunden har rettigheten til å returnere produkter innen 14 dager, ved å gi beskjed til oss om returnering. De 14 dagene begynner når kunden har fått den siste delen av bestillingen (Hvis det er flere deler av bestillingen). Ordren skal sendes tilbake til oss med informasjon som er gitt etter varsel om returnering.
Kontakt oss på: info@gusti-laer.no for mere detaljert informasjon.
Alt om din returrett finner du her: https://www.gusti-laer.no/angrerett-og-returneringspolitik
Skal jeg returnere varen(e) til Amazon eller til Gusti Lær?
Hvis du har bestilt noe på Amazon, sjekk deres hjelpesider for å få mer informasjon om å returnere produktet til Amazon.
Når bestillingen din er gjort på Gusti Lær sin nettside, ta kontakt med kundeservice (info@gusti-lær.no) for å få en returlapp.
Hvem dekker kostnadene for returnering?
Vennligst ta kontakt med vår kundeservice per e-post for informasjon om returnering av et produkt: info@gusti-lær.no. Du vil ikke få erstatning for kostnader som kan forekomme for returnering av produktet. Derimot erstatter vi fraktkostnadene.
Etter du har kontaktet oss om returnering av produktet vil vi bekrefte returen innen kanseleringsperioden (14 dager). Når du ber om en retur vennligst spresifiser grunnen, artikkelnummer og ordrenummeret til artikkelen du returnerer.
Når vi har akseptert returen vil vi gi deg adressen til vår returpartner i Norge. Du skal sende produktet til denne adressen på egen kostnad siden dette ikke er refunderbart, og informere oss om sporingsnummer. Etter returpartneren vår har fått produktet, vil vi få en rapport angående produktet og tilstanden den er i.
Vi har retningslinjer som vi bruker for sjekk av returnerte varer. Når tilstanden er bekreftet vil du få en refusjon basert på tilstanden.
Hvem bærer fraktkostnadene ved reklamasjon?
Ved reklamasjon står vi for hele fraktkostnaden. Det er viktig at du bruker returetikketen, ellers kan vi ikke erstatte deg. Når vi har mottatt produktet du har reklamert vil vi undersøke den. En reklamasjon godtas om skaden ligger i en produktfeil og ikke på grunn av feil håndtering av ditt produkt. Skulle dette være tilfellet så vil varen behandles som normal retur og fraktkostnadene dekkes ikke.
Mitt Gusti Lær produkt trenger reparasjon. Skal jeg sende det tilbake? Hvem betaler for reparasjonskostnader?
Vi gjennomfører ikke reparasjoner i vårt varehus i EU. Dette er meget dyrt for begge sidene på grunn av toll. Men for å gi deg den beste løsningen gir vi gjerne rabatt eller lokal reparasjon, etter inspeksjon av bildene av skaden. I hver situasjon varierer mulighetene vi kan gi. Vennligst kontakt vår kundeservice under mailto:info@gusti-laer.no for informasjon.
Får jeg bytte et produkt?
Vi tilbyr ikke å bytte ut produkter. Selvfølgelig aksepterer vi retur av produkter, og du får pengene tilbake. Vi anbefaler å gjøre en ny bestilling med den korrekte varen. Det vil redusere ventetiden for deg.