Levering

Når blir artikkelen min levert?

Leveringen av sendingen skjer vanligvis innen 1-2 virkedager etter bestilling ved forsendelse til Tyskland.

Forsendelser til europeiske utland tar omtrent 5-8 virkedager.


I forsendelsesbekreftelsen, som du har mottatt fra oss via e-post, finner du et sporingsnummer hvor du kan følge sendingen.

Hvilke frakttjenester samarbeider Gusti Lær med?

Vi leverer våre pakker til Norge med DHL, og leveringen utføres av Posten Norge AS.

Fraktkostnaden for pakker er 69 NOK og inkluderer sporing.

Små og lette produkter kan også sendes med DHL. Frakt fra 49 NOK og leveringstid 7 til 8 dager.

Det tilkommer ingen tollgebyrer.

De eksakte fraktkostnadene vises ved bestilling. Ekspresslevering til Norge er dessverre ikke mulig.

Du finner mer informasjon om frakt på vår side for fraktkostnader.

Hvor kan jeg spore leveringsstatusen for bestillingen min?

Etter at bestillingen er lagt inn, vil du motta en forsendelsesbekreftelse via e-post med informasjon om sporing.

Artikkelen min ble levert skadet, hva nå?

Vennligst send en e-post med bestillingsnummeret og bilder av skaden til: info@gusti-laer.no

Vi vil finne en løsning for deg så snart som mulig.

Retur

Hvilke kostnader påløper ved retur av en artikkel?

Kunden har mulighet til å returnere varer kostnadsfritt ved å bruke vårt returetikett via lenken under. Vær oppmerksom på at opprinnelige fraktkostnader ikke refunderes.

Du finner returportalen vår her: KLIKK

Returretten gjelder i 14 dager fra du har mottatt siste del av bestillingen (dersom ordren er sendt i flere forsendelser). Etter denne perioden er det ikke lenger mulig å opprette en returetikett eller sende varen tilbake.

Hvordan får jeg en retur-etikett?

Ønsker du å returnere ett eller flere produkter fra bestillingen din til oss? Her kan du registrere en retur for enkeltprodukter i bestillingen din. Vi synes det er veldig synd at du ønsker å returnere din favoritt i skinn. Men vi hjelper deg gjerne videre.

Du finner vår returportal her: KLIKK

Vennligst merk at artikler med gravering ikke kan returneres, da det ikke er angrerett på disse.

Hvordan kan jeg bytte en bestilt vare?

Vi tilbyr dessverre ikke bytte. Hvis et produkt ikke er tilfredsstillende eller lignende, kan det selvfølgelig returneres. Når vi har mottatt returen, refunderer vi kjøpesummen. I mellomtiden kan det riktige produktet bestilles på nytt. Slik oppstår det ingen ventetid før returen er behandlet av oss. Dessverre er det ikke mulig å motregne beløp fra forskjellige bestillinger.

Du finner vår returportal her: KLIKK

Kan jeg sende tilbake varer fra samme bestilling som ble delt opp i flere leveranser i én pakke?

Veldig gjerne. Vennligst fyll ut alle returskjemaene for de respektive bestillingsnumrene og legg dem ved returen.

Vennligst merk at varer med gravering ikke kan returneres, da det ikke er noen angrerett her.

Betalingsmetoder

Hvilke betalingsmetoder tilbyr Gusti?

  • PayPal
  • Kredittkort (Mastercard, Visa, Amex)
  • Google Pay
  • Apple Pay
  • Klarna
  • Gavekort

Hvordan mottar jeg refusjonen for min retur?

Vi refunderer pengene innen 14 virkedager etter mottak av returen. Hvis det skulle oppstå forsinkelser i enkelte tilfeller, ber vi om forståelse. For å fremskynde denne prosessen, sørg alltid for å oppgi dine data riktig og fullstendig på returskjemaet.

Refusjonen skjer via betalingsmetoden du valgte ved bestillingen.

Hvor finner jeg kontoinformasjonen for å betale fakturaen?

Kontoinformasjonen finner du på fakturaen din i vedlegget til forsendelsesbekreftelsen.

Vennligst husk å inkludere formålet med betalingen (ved forskuddsbetaling) eller referansenummeret (ved fakturakjøp) ved overføringen, slik at betalingen din kan tilordnes uten problemer.

Hvordan betaler jeg med faktura?

Klarna Bank AB (publ) håndterer betalingsbehandlingen for Gusti Leder GmbH ved alle kjøp med alternativet «Betaling med faktura». Du mottar fakturaen sammen med varene dine. Fra forsendelsesdatoen for bestillingen din har du 14 dager på deg til å betale fakturaen. Kjøp på faktura via Klarna er tilgjengelig i Norge..

Slik fungerer denne betalingsmetoden: Etter at du har lagt varene dine i handlekurven og oppgitt adressen din, kommer du til neste steg i betalingsprosessen. Velg «Kjøp på faktura» og aksepter de generelle vilkårene. Hvis denne betalingsmetoden ikke er tilgjengelig for deg, kan det ha flere årsaker. Når du foretar en bestilling med «Kjøp på faktura», utfører Klarna en identitets- og kredittverifisering. Tre opplysninger blir sjekket: dine tidligere bestillinger via Klarna, kostnadene for din nåværende bestilling og informasjon fra kredittvurderingsbyråer. Hvis resultatene av denne sjekken ikke samsvarer med Klarnas interne standarder, kan du ikke bruke denne betalingsmetoden. Dette, sammen med andre faktorer, kan føre til at du ikke kan fullføre bestillingen din.

Hvis du ikke kan bruke denne betalingsmetoden, anbefaler vi at du velger en alternativ betalingsmetode. Hvis du har spørsmål om betaling via Klarna, vennligst kontakt Klarnas kundeservice eller les deres FAQs: Klarna FAQs

Reklamasjon

Hvordan reklamerer jeg på en defekt vare?

Vennligst rapporter hver reklamasjon til kundesupport og send oss bilder av defekten. Saken vil bli undersøkt, og vanligvis foreslås en reparasjon av Gusti Lær. Kostnadene dekkes av Gusti Lær. Hvis kjøpet er eldre enn 6 måneder eller det er en feil på grunn av feil behandling av produktet, kan det påløpe et servicegebyr.

Vennligst merk at outlet-artikler ikke kan reklameres. Vi tilbyr ingen reparasjon for outlet-artikler.

Retur av reklamasjonen må skje innen en måned.

Min artikkel ble levert skadet. Hva gjør jeg nå?

Ønsker du å beholde artikkelen likevel? Da kan du gjerne sende oss en e-post på info@gusti-laer.no, slik at vi kan avtale en prisreduksjon med deg. Hvis ikke, kan vi gjerne foreta en bytte.

Hvordan får jeg en reservedel eller tilbehør til min artikkel?

Vennligst kontakt vår kundesupport med ditt ordrenummer og fortell oss hvilken artikkel det gjelder og hvilken reservedel du trenger. Vi vil da sende deg en så snart som mulig etter grundig vurdering.

Gavekort

Hvordan kan jeg løse inn mitt gavekort?

Du kan skrive inn din gavekortkode når du går til kassen i feltet "Gavekortkode" for å aktivere den.

Min rabatt/gavekort ble ikke trukket fra, hva kan jeg gjøre?

Du kan skrive inn din gavekortkode når du går til kassen i feltet "Gavekortkode" for å aktivere den.

Hvis det ikke fungerte, vennligst kontakt oss med nøyaktige detaljer om feilmeldingen på info@gusti-laer.no.

Hvordan vet jeg om gavekortet ble akseptert?

Hvis gavekortet ble akseptert, vil du se det reduserte beløpet i handlekurven og i din bestillingsbekreftelse.

Kan jeg løse inn gavekort i etterkant?

Det er dessverre ikke mulig å løse inn gavekort i etterkant.

Har korrekt inntasting av gavekortkoden (f.eks. store og små bokstaver) betydning?

Ja! Bruk koden slik den er gitt.

Unngå mulige forvekslinger (siffer 5 med stor bokstav S; siffer 0 med stor bokstav O, stor bokstav I med liten bokstav L).

Kundedata

Hvordan endrer jeg data i min kundekonto?

Du kan når som helst slette dine personlige data og adresser i kundekontoen.

Hvordan kan jeg slette mine kundedata?

Vennligst send oss en e-post til info@gusti-laer.no med årsaken. Vi vil da umiddelbart slette dine kundedata.

Hva gjør jeg hvis jeg har glemt passordet mitt?

Her klikker du på knappen "Glemt passord". Du vil da motta en e-post der du kan opprette et nytt passord.

Lærpleie

Vanlige spørsmål om lærpleie

Hva kan jeg gjøre med lukten av lærproduktet mitt?

Vi beklager at du har merket en ubehagelig lukt på vår veske.

Alle Gusti Leder nature-produkter er vegetabilsk (plantebasert) garvet og farget med olje. Lukten er et kjennetegn ved denne garvemetoden.

For å redusere lukten på lang sikt, hjelper det å bruke produktene regelmessig. Lukten bør forsvinne innen 14 dager. En kortsiktig reduksjon kan oppnås ved forsiktig å påføre lærfett basert på bivoks utvendig. For alle artikler kan det være en behagelig løsning å legge et duftpose inni i starten eller bruke en vanlig parfyme.

Du finner mer informasjon om dette også på vår nettside under: Fjerne lær lukt

Se også gjerne vår video om dette: Fjerne lær lukt

Hvordan kan jeg beskytte mine lærprodukter mot regn?

Regn har vanligvis ingen innvirkning på utseendet eller kvaliteten på læret. Produktene blir oljet igjen før levering. Dette er den beste beskyttelsen. Likevel anbefaler vi å unngå å utsette vesker og lærprodukter for unødvendig fuktighet.

Hva kan jeg gjøre for å ta vare på mine Gusti Leder nature-produkter?

Dine Gusti Leder nature-produkter kan behandles med bivoks, eller alternativt solsikkeolje. Det er viktig at alle fettstoffer påføres jevnt og med omhu på læret, og deretter gnies godt inn. Vi anbefaler å teste hver behandling på et ubetydelig område først. Læret kan mørkne etter behandling med fett.

YouTube: Hvordan ta vare på vesken min?

Hvorfor ser lærproduktet annerledes ut enn på produktbildene (utseende, farge, form)?

Våre produsenter er forskjellige, små familiebedrifter. Dette kan føre til avvik i farge, form, nagleplassering og innerfôr. Dette er lærprodukter som er unike og håndlaget. For de aktuelle artiklene blir det også påpekt i produktbeskrivelsen. Våre artikler kan ha små fargeforskjeller, da de er tradisjonelt vegetabilsk (plantebasert) garvet. Når læret farges, gjøres dette også rent plantebasert med safran, valmue og indigo. Deretter blir produktene fettete med planteoljer. Krom og lignende giftige tilsetningsstoffer unngås både i garvingen og fargingen. Disse tradisjonelle, vegetabilske garvings- og fargemetodene gir våre artikler en unik og levende vintage-følelse i farging og tekstur, noe som gjør at en eksakt fargetilpasning av artiklene aldri kan oppnås, og hvert produkt ser (minimalt) annerledes ut enn det andre.

Hva er det hvite stoffet på overflaten av min lærartikkel?

I sjeldne tilfeller kan det forekomme hvite flekker på Gusti Leder nature-produkter. Dette er ikke mugg, men talg (ghee) som produsentene bruker til pleie. Disse flekkene oppstår fordi læret kan etterfette. Vi anbefaler å varme opp områdene lett og deretter forsiktig rengjøre med en mikrofiberklut. Dette gjør at læret kan absorbere fettet bedre. Deretter kan et passende pleieprodukt for læret påføres.

Produktet mitt har hull/ riper, hvorfor?

Læret som brukes i Gusti Leder nature-produkter kommer fra dyr som holdes frittgående. Denne typen oppdrett kan føre til at dyrene får riper i huden fra busker o.l. Ved garving kan det oppstå små hull eller ujevnheter på disse stedene. Ubetydelige, mindre hull i læret ser vi derfor på som en naturlig og akseptabel skavank. Vi har ingen innflytelse på utvalget av artikler som velges for forsendelse, da vi samarbeider med eksterne frakttjenester. Vi fraråder derfor retur på grunn av denne mangelen.

Leter du fortsatt etter et svar?

Hvis svarene du leter etter ikke finnes i vår FAQ, vennligst send oss en e-post ved å fylle ut skjemaet nedenfor.

Engraving preview